torsdag 1. november 2012

Bildefortellingen

Vi hadde i oppdrag å lage ei bildefortelling om noe innenfor norskemnet. Her valgt jeg å fokusere på kreative måter å jobbe med de ulike bokstavene.
Jeg fikk hjelp av noen av elevene ved skolen jeg er vikar på, slik at jeg fikk tatt de bildene jeg trengte.
Det oppgaven gikk ut på var at jeg ga elevene en bokstav og da skulle elevene lage bokstaven ved hjelp av hverandre og seg selv. Dette syntes elevene var veldig morsomt, både fordi de fikk bevege seg litt mer enn vanlig, samt at de fikk hjelpe meg med mine lekser. 

















Ved bruk av denne metoden får elevene både lære seg å samarbeide, jobbe individuelt samt lære de ulike bokstavene. Dette er alle punkter som står i LK06, både i norsk og i andre fag. Spesielt samarbeid og individuelt jobbing finner du i flere fag.
Jeg syns dette er veldig viktig for å bevare motivasjonen til elevene, som er viktig for at elevene skal komme seg igjennom skolegangen. Man kan også bruke denne metoden i andre fag også, slik som matematikk. 

6 kommentarer:

  1. Syns dette var veldig kreativt Anniken! :-) høres ut som en spennende og morsom måte å jobbe med bokstaver på, hvor elevene får øvelse i kreativitet, problemløsing og samarbeid! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Kristine. :) Jeg syns selv dette var spennende og elevene virket veldig fornøyde, så da er jeg fornøyd.

      Slett
  2. Kjempesmart at du fant på dette Anniken:) Tipper elevene syntes det var morsomt. Har du vist de bildefortellingen etter at den ble ferdig?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har sendt bildefortellingen til SFO-lederen, og hun sa hun skulle vise elevene på SFO den, siden det var elever på SFO som hjalp meg. Hun skulle også vise de andre lærerne fortellingen. :)

      Slett
  3. Super artige bilder og morsom måte og jobbe med bokstaver på!

    SvarSlett